Thursday, December 29, 2011

Meh nak ajor...3

Assalammualaikum...wbt..

Mari la sambung belajar wahai kawan2 sekalian..hehehehe...

Masih ingat lagi FFSJ? rasa macam x abes mengajor je aku kat entry lepas..
*Saya budak baru belajar..ho ho ho..tolong la ajar saya'     (=.=)

ehhehe..ok.. mari faham fulu (ehem)..DULU dengan apakah yg dimaksudkan dengan FFSJ ni.. introducing.....tadaaaaaa...... 

FFSJ = Fastest files splitter and joiner

(=.=)...ehem..Kenapa nak kene ade FFSJ ni? HELLO? korang da lupe ke yg aku ade ajor kat entry2 yg lepas? kalo belom, sila la tgk kat MEH NAK AJOR 1 dan MEH NAK AJOR 2 ye..eehhehehe...

FFSJ ni dicipta bertujuan untuk cantum mana2 video yg da berpecah..betul ke aku translate tu?kirenye..mana2 video yang ade perkataan 001, 002 dan seterusnya, korang kene ade FFSJ ni untuk cantum kan file2 tu supaya korang leh tgk movie tu..kalo x cantum, xleh tgk.. faham ke ni? ehhehehe... begitula jugak kalo korang nak split file..name pon splitter and joiner kan..ehehehhe...jadi, kat mana nak download FFSJ? klik DISINI..DISINI..DISINI...

Bila da bukak page tu, sila cari perkataan DOWNLOAD NOW! kat dlm kotak kaler biru..kalo xde kotak kaler biru, cari la ape2 kotak yg ade perkataan tu..ehehehe..korang sure bijak membaca kan..then..klik EXTERNAL MIRROR 1..baru akan kuar download nye ye..ehhehe...

Then..bile da download, install seperti biase..ke xtaw nak install jugak? install ni senang je.. bile korang da download ape2 file yg berbentuk program/application mcm FFSJ ni, kat file tu sure ade perkataan ".exe"...so,double klik dan pandai2 la tekan run ke next-agree-next ke (sampai la abes ye - itu pon kalo ade la) heheheheh... kalo xde yg next-next tu lagi bagus..lagi senang ye x?ehehhe...file '.exe' mcm ni--->

Sebahagian program/application yg aku ade..eheheh.. (fine..mcm budak2)
pffttttt...
then..aku x sure la korang mcm mana...Sebab bile aku da install FFSJ, bile aku right-click kat mana2 file yg 001,002 dan seterusnya, otometik ade perkataan split or join kat right-click tu..mcm ni..--->

Please click to enlarge image

Nampak x perkataan split dan join yg kat no 2 dan 3 tu? so,bile korang nak klik join, please make sure korang da select sume file yg korang nak join..kalo ade 4 file, 4 la ye..jgn la ade 3 je..x complete lak..ehehehe... SIAP!! hohoho.. psssttt: gambo tu menunjukkan yg aku nak join citer DON 2..ahhhahaha...baru nak tgk la kn!?

OK..what if kalo korang right-click, xde pon yg no 2 & 3 tu? Op Op Op...aku x tipu la..aku download je,bende tu terus ade..betul!!huhuhu...tp x pe..Let me teach you another way which is the manual way..  =) tadaaaaaa!!!

My FFSJ
Btw..the background is my Feazara's pic! =)

Saya menggunakan FFSJ ni dengan semudah langkah 1,2,3!! ahahahah... ok..kalo korang nak split, klik la bar split..kalo nak join, klik join bar. Then, baca la kat gambo tu and ikot la langkah 2 dan 3 yer...jangan lupe lak katner korang save movie tu..tapi setau aku la, die akan save kat tempat files 001 korang tu..and once again...SIAAAAPPP!!! ehehheheeh...

selamat mencuba dan selamat menonton ye kawan...teeettt!!  =)
Kalo x fhm, sila tinggal kan komen anda..insyaALLAH saya akan tolong jika saya taw..hehhe..  =)

sekian..wassalam..  =)

No comments: