Tuesday, December 27, 2011

Meh nak ajor..

Assalammualaikum....wbt..

Yuhhuuu...aluuuu...~~  =)
Da siap da report and slide untuk presentation aku ari rabu ni..juz lom hafal je. sbb presentation tu xleh lebih 10min..so,dlm group aku ade 3 org. then, sorang dlm 3min je la.. hehehe..korang pernah wat presentation mcm ni?ade? hehehehe..ngan 'D' je korang kene mcm tu k..la la la..

Ok..entry kali ni, aku nak ajar korang cara nak download movie...huhuu..mmg nampak sgt la cetak rompaknye kan..download tanpa berbayar..tapi, da deorg sediakan..kite amek je la..x gitu? la la la...Ok..ape ye movie yg kita nak download ni? disebabkan aku ni tak amek taw ape citer yg terbaru, aku slalu la google ape movie yg latest atau pon movie sebelum2 ni yg aku miss nak tengok..so, aku slalu tgk tajuk citer kat sini:

Klik: MOVIE 2011

kat situ ade list movie untuk tahun 2011.. Ok..so, aku pilih ' No string attached (2011)' yg pelakon nye ialah Ashton Kutcher. Now, da leh start download..Tapi, camne nak download?

First.. laptop atau komputer mahal korang tu kene ade winRAR extractor dan FFSJ.. winRAR untuk extract RAR format dan FFSJ untuk Join files kita nanti..kalo xde winRAR, leh download kat sini dan FFSJ lak leh download kat sini..

Second, baru la korang boleh  use the power of google..ehhehe..ape yg korang kene google? just taip je tajuk citer and try tambah mediafire (sbb aku mmg suke mediafire daripada guna torrent) eheheheh.. lagi specific search korang tu lagi bagus. contohnya, korang nak tambah kebesaran citer tu atau format citer tu and maybe korang nak yg ade english subtitles..mcm ni-->



Then..sure akan kuar beribu link yg korang sendiri akan konfius..ape tips yg aku mampu bagi ialah..jgn amek yg ade tulis CAM, TS, atau PPVrip..cari la yg BRrip, BDrip, atau DVDrip ye..sebab ape? format2 tu quality nye OK.. nak taw ape maksud and bezanya, leh baca kat sini.

SO..daripada step yg ke2 tu, korang sure leh reject mana2 link yg x best..and mcm aku,selalu fokus mediafire sbb pada aku mediafire tu senang nak download and format pon x besar kalo nak compare dgn torrent yg sampai 'GB' kan. Berbekalkan unifi akak aku, aku mampu download 1 citer ni dlm mase 30min - 45min mcm tu..hohoho..heaven! =P

Proceed..3rd step..mcm aku da ade feveret website utk download..so, aku sure akan pilih link yg ade tunjuk amoviesz.com dan klik link biru tu...mcm ni--->

 


4th step, korang akan ade 1 tab baru iaitu link yg korang klik tadi la kan.. Cari perkataan mediafire links..link yg lain bole je sebenarnya.. tapi kebanyakan link2 tu broken.kirenye mediafire ni lebih dipercayaila..SO, klik la 'click here to download link mediafire' mcm yg disuruh tu.. Sebelom tu..sila take note ape2 password and subtitles link yg disediakan k.. kalo x fhm leh tgk ni-->




so,nanti korang akan gi page yg baru yg still suh korang 'click here for the links'.. klik je k.. mcm ni --->



Now, korang da ade kat page baru and akan kuar mcm ni pulak -->


Jadi, korang akan ade 1 movie yg dibahagikan kepada 4 bahagian.. sbb tu korang kene ade FFSJ tadi..skrg, klik yg Part 1 tu dulu.. kalo bole, open in new tab. sbb takot korang t'tutup plak page yg tu..kat bwh tu pon ade disediakan unRAR password..sbb nanti ade page yg mintak password..so,akan ke page baru yg korang kene klik skip ad kat corner kanan. skip ad tu akan appear dlm 5seconds.

Barulah korang klik download yg kat bar kaler ijau tu..selesai bab download..ehehehhe... owh,baru aku teringat sebab lain yg buat aku suke mediafire.. dengan mediafire, korang boleh download byk files dlm 1 mase..hohohohoho...ingat! jangan lupe copy password tu..password tu mungkin diperlukan untuk extract RAR nanti..atau diperlukan untuk pegi ke link mediafire tu..depends k..

setakat ni je dulu ea..nanti aku ajar camne nak gune winRAR dan FFSJ k? see ya!

sekian..wassalam..  =)

No comments: