Thursday, December 8, 2011

Da kenapa agaknye ni ea?

Assalammualaikum wbt..

Sila lihat gambar ini yang saya telah printscreen dari blog saya sendiri..


Masih ingat entry aku yg 'di saat mata terpejam'? Kalo korang ade baca la..entry di saat bulan pose kot tu..as stated 12 August 2011.. yg menjadi persoalan aku skrg ni, da knape entry tu sampai 87 views? Kenapa bukan entry lain pon 87 views? Ape yg menarik sangat entry tu sampai mcm ramai je yg fokus kat entry tu ea? Blog aku ni bukannya menarik sangat sampai ramai yg nak baca kan..

Adakah ramai yg terasa pasal entry tu? Look frens..aku secara terus trang nya just menjadi kan entry tu bukan untuk sindir orang atau nak kondem korang..TOTALLY NOT..secara terbuka nya, entry tu untuk diri aku sndiri tapi based on situasi org. Belajar dari kesilapan org. Secara jujurnya, aku mintak maaf kalo korang terasa sangat..Tapi PLEASE..think it positively..korang rase ade x org yg akan tegur kesilapan kwn2 kalo bnde tu totally salah? I really hope yang kite same2 berubah.. =)



Bab agama mcm ni mmg tak semua orang nak trime..it is still consider as sensitive and kubur ko bukan kubur aku..This is how a typical muslim thinks actually..Yang padahal nya, perempuan mcm kita ni la yang akan tarik family kita especially laki ke neraka sekali ngan kita..dont we think? sayangla bapak kita tu, suami kita, abg kita and adek laki kita..


Sedarlah sekarang wahai sayangku sekalian..sanggup ea kita nak tgk bapak kita kene hukum atas dosa kita? AND manusia mana pulak yg bijak sangat ckp semua dosa kita tu adalah hal antara kita ngan tuhan je? org lain pon kene tempias atas kesalahan kita sendiri sayangku.. da besarkan? da bole pikir baik buruk kan? pikir la elok2 ea.. Aku rase kat entry yg 'di saat mata terpejam' tu pon aku ade mintak maaf n kat entry ni pon aku mintak maaf jugak.. Tapi selagi aku mampu tegur, aku tegur..selagi aku ade wat salah, korang pon leh tegur..aku xde hal.. =)


Kawan2 aku selalu je tegur aku kalo aku wat salah..bagi nasihat..kalo deorg x tegur, aku taw ke aku wat salah? selagi cikgu x tanda buku sekolah aku, aku bole taw ke jawapan aku salah ke x? seriusly aku ikhlas ajak korang yg terasa untuk berubah..bole kan?


Hal agama..pada pendapat aku, perlu di lakukan secara drastik dari segi fizikal atau luaran.. baru lah ikut secara perlahan2 untuk dalaman pulak..yang penting, kene buang perasaan malu n ego yg tak bertempat tu jauh2..kita ni sape nak ego2 ngan tuhan kan.. ITU PENDAPAT AKU... ok?jangan ckp aku ckp psl korang lagi plak..


Aku bukan nak cari musuh..aku juz bercakap atas kesedaran diri sendiri yg selalu lupa. manusia biasa kan..PASTI ade salah punya..sbb tu kena sedar ade buat salah and kene berubah.. 


Aku pon da byk sgt tulis ni..kang makin banyak plak salah nya..sekali lagi, maaf kepada korang yg terasa..n selamat datang kepada perubahan ea.. =)


End with love..

Wassalam.. =) 


Gambo dari ingin berubah

No comments: