Tuesday, May 8, 2012

Diari saya sebelom 8 May 2012

Assalammualaikum wbt.


Alhamdullillah..sudah 8 May 2012 dan aku masih lagi bernafas..dipanjangkan umur dan menjalani kegiatan harian seperti biase. Tapi esok? lusa? tulat? tonggeng? (Ade ke perkataan tu?heheeh)..xtaw la panjang mana umo ni..Amalan still ditahap yang sama..takot nye memikirkan senjata2 yang aku nak bawak untuk hari akhirat nanti..ntah cukup ke x..insyaALLAH..selagi bernyawa, aku akan cuba teruskan kehidupan dengan lebih bermanfaat. InsyaALLAH..

Memang da lame sgt la x updet blog ni rasenye..sejak keje, mmg bole kire la berapa kali aku update kan? Last update pon pasal Mask RM10 aku tu dan cara penggunaannya kan? pasal bisnes tu, alhamdullillah sgt2. Customer2 yang order dan membeli sumenye baik2 n spoting2 la..xde pon yg byk kerenah..dan alhamdullillah, perniagaan ni pon win-win situation sbb masing2 jujur. Saya tidak akan menipu anda dengan bagi lesung batu ye..hehehe..Jangan risau ye..

Yang best nye, sejak ade order form tu, lagi senang lak keje jual beli saya..ehehhe..tapi maybe sbb ramai yang nak berinteraksi dengan penjual kot..jadi, customer2 yg baik2 ati ni sume nak bertanya di FB..xpe2..selagi saya leh layan, saya layan ye..keje pon kadang2 bz n kdg2 x..jadi time x busy tu la saya jawab inbox.. =)

Ehem..errr...nak citer sikit pasal alam pekerjaan ni..keje sebagai seorang secretary kepada seorang YB di mana secretary nye bukan seorang yg sexy tapi brutal sbb menunggang motosikal...hahahah.. I'm a secretary with a bike! yieeehhaaakkk!!! Terus terang aku bgtaw yg aku xde masalah langsung nak naik motor ni..serius! aku nak gerak kul brape n balik kul brape, aku leh bajet sndiri..sebab?? Aku x join org que jem..hehehe.. (apsal bangga sangat ni?x baik taw.hehehe). Xde la..aku cakap ni sbb mase gi meeting kat concorde aritu, ade pegawai tu tanya aku.. "Datang naik ape?" aku senyum je la.."Naik moto"..sambil kerut2 dia kate "Serius??bahaya la..suruh la dato' beli kereta. Duit banyak tu"..aku senyum lagi..aku balas "xpela..kalo naik kereta, ntah pukul brape saya nak kene bertolak dari umah.hehehe" Dia pon senyum je..

Pegawai2 yg attend meeting tu pon semua nya baik2..deorang xde pon nak pandang serong kat aku yg baru grad ni. Meeting ni akan berlanjutan sehingga la event yg akan berlangsung nanti..InsyaALLAH dlm bulan 9 atau bulan 10 la..Kawan2 ofis ade siap mengusik lagi.."siap2 la passport ye..nanti senang nak gi meeting kat Singapore pulak"...deorang tu kalo mengusik, mmg no 1..Ntah la..if dipanjangkan umo, merasa la aku attend meeting ngan YB-yb ni.. Pengalaman tu akan aku rebut sebaiknya..hehehe..  =)

Saya di ofis yg comel..huhu..
Sila abaikan pic saya yg gemok n di self-timer ni.hahhaah..


Keje kat ofis ni bole la..xde la bosan sangat as aku pon jenis yg selalu riang2 kan diri ibarat xde masalah padehal menimbun kat otak ni. Adat la bekerja kan..semua tempat keje pon ade masalah masing2. Selagi kite deal ngan orang, selagi tu kita akan ade masalah. Kenapa aku cakap mcm tu? Sebab....Setiap orang ade macam2 ragam..macam2 cara..macam2 pikiran..Sebab?? Different background..different education and different surroundings. Jadi, jangan lah bertanya kenapa aku ditakdirkan begini..begitu..dan sebagainya.. Ini semua adelah adat..Tapi, tula...so far, mmg aku xde masalah la keje sini..fun n rilex la..mungkin baru nak warming up kan..hehehe..doa2 kan la semua nya ok ye..

Macam da panjang sangat da entry kali ni...nak sambung ke entry yg lain lak..eheheh..

Tata..

Wassalam...

No comments: