Friday, November 28, 2014

Saya berubah 360 degree _ Part 2

Day 78.

Hoihhhhhh...cepatnye masa berlalu.. rase cam baru bulan lepas branak.. tapi hakikatnya ni da stat keje.. haiyoohhhh!

20 minit lepas operation.. oh bau anda memang sgt wangi..
Jap... apsal sepet?? anak sape nih? eheeheh

Pengalaman melahirkan seorang bayi perempuan yg beratnye 3.58kg dgn panjangnye 50cm memang meninggalkan berjuta juta juta kali lemon kenangan manis yg tak boleh nak cakap camne perasaan gembira tu dan sangat sangat bersyukur kepada Allah swt untuk anugerah ni..

Nak sambung la part beranak yg da lame tertinggal tu.. entry pertama kat link ni.. klik klik

cerita sambungannye begini:

Doktor: maaf ye puan.. saya nak cek bukaan puan..

Aku dengan redha je nak jd ape, ikutkan jela mcm di suruh. lagipon nasib baik ade 2 nurse kat situ. so boleh la nak kuatkan diri untuk jadi pesakit dktor laki tu kan.

Then, doktor tu seluk bawah ni dgn tgn dia.. ke kiri.. ke kanan.. (Hooiihhhhhhhh)

Nurse: da bukak berapa cm?

Dktor: rase mcm da sentuh kepala.. tapi ntah la.. 6cm kot..

Nurse 1: jap la. I panggil dktor sorang lagi.

NTAH doktor tu kate?? hoiihhh.. nape was2 ni dktor.. saya sakit perut nak beranak ni.. ade nyawa sorang lg dlm ni.. xmo.xmo.

Then datang la sorang lagi doktor pompuan.. dia pun cakap benda yg sama.. 'maap ye puan. saya nak seluk ni'.. aku pon angguk je la. takkan nak cakap 'xbleh!' plak kan? hahahahah.. dia seluk dan cakap eh da 5cm da..

pastu.. nurse tu kate.. 

'Puan, x sakit ke? da 5 cm tau ni. muka rilek je. Biasenya org lain, 2cm da jerit2 da' 

aku: errmm.. sakit.. tapi sakit nak berak.. bole x saya nak gi berak jap?

Nurse: eh eh.. xbole puan. tu bukan nak berak. tu nak kuar baby tu. puan tahan jap ea. doktor nak pecahkan ketuban jap lg.

THEN.. doktor dtg dgn bawak 1 alat yg panjang gile, kaler putih.. bende ni nak dimasukkan kat bawah tu untuk pecahkan air ketuban.Dalam proses ni, perut sentiasa SAKIT mcm kejap kembang kejang, kejap ok plak. dan serius SAKIT.

bila doktor da masukkan alat tu, masa perut tengah kejang, sakit nya lebih terasa. Dan aku mcm ' adeh adeh. sakit'... pastu baru doktor tu cakap.. 'Ok. Sori2. kalau baby da rileks, bagitau ye. Then, saya akan masukkan alat ni skali lagi'.. Halaaaaaaa doktor... Apsal x cakap awal2 td..


Duck face pulak beliau.. x ingat aa mase ni umo brape hari.. hehehehe..

Bile dia masukkan skali lg, dia tekan sikit, rase sakit sikit je, pastu ade macam bunyi POP. keluar baaaaaaaanyaaaaaaaaaaakkkk giler air kaler HIJAU keHITAMAN.. eh.. dalam tV tgk air ketuban kaler putih. apsal hijau lak ni? itu tandanya.. baby da uuK dalam perut.. aiseyhmeeennnnn..

Terus semua nurse and doktor macam.. 'eh.. baby da berak.. tgk jantung dia.. bla bla bla bla.. ok ok.. jom tolak gi labour room..'

yang aku? serius ak x mampu nak cakap ape selain dari 'Sori.. saya da buat sepah.. da kotor da lantai..' sebab air ketuban yg berserta kehijau hitaman tu melimpah2.. macam 1 baldi pon sampai kot air tu.. x putus2 lak tumpahnya.. haihhhh..

eh.. macam panjang sgt je.. bersambung la jom! lalalalalala..

No comments: